Monday, July 30, 2018

断舍离 | 极简生活 | 我的爱好 | Danshari | Minimalism & Hobbies

爱好部分的断舍离是我的 K 点。

每一件物品我都爱。但当收藏的欲望变大变囤积,影响到了我日常生活的安排和掌控时,我选择了放弃。现在回归当初刚爱上的时候,爱好本身其实需要的附属品并不多。比起这些回忆,我更爱惜现在的自己。突破了 K 点,我的人生继续精彩 🙂


Decluttering sentimental items like things related to hobbies are difficult. But I'd finally decided to stay with the basics, which, is typically what I started with when I began that hobby. Having too much is overwhelming, and so I’ve chose to give up, have less, and love myself more 🙂



#断舍离 #极简主义 #极简生活 #danshari #minimalism